Duurzaamheid

Andere voorbeelden zijn de woon-zorgcomplexen Campanula in Lent, De Vlechting in Dukenburg en Juliana in Oost.  Hier hebben we geëxperimenteerd met appartementen met flexibele plattegronden. Dit jaar hebben zorgbehoevende huurders (met dementie of somatische klachten) hun intrek in deze complexen genomen. De vraag naar zware zorg is binnen deze doelgroep groot en hier hebben we in de plattegrond rekening mee gehouden. Omdat we het complex ook op lange termijn exploitabel willen houden, hebben we de mogelijkheid gecreëerd om de woningen - wanneer nodig - te transformeren naar reguliere appartementen. Zo is dit concept voor ons een voorbeeld van toekomstbestendig bouwen binnen onze eigen investeringsruimte.

Energie-index

De energie-index (voorheen het energielabel) zegt iets over de energieprestatie van een woning. Hoe lager de energie-index, hoe energiezuiniger de woning is. We zetten ons al geruime tijd in om alle woningen energiezuinig te maken en zo de rekening voor de huurder laag te houden.